Co mají obsahovat podklady pro výrobu webové prezentace nebo internetového obchodu
/////
Textový dokument, definující vaše požadavky a představy o webové prezentaci, popis funkcí, rozložení, vzorové internetové stránky, které se vám líbí a doplnění, co je na nich z vašeho pohledu atraktivní, ostatní požadavky (založení emailových adres, počet přístupových účtů do administrace stránek), kdo je vaše konkurence a jaké máte výhody / nevýhody oproti konkurenci.
- Logo
- Logo dodávejte ideálně v křivkách, ve formátech .ai, .pdf, .eps, .cdr,
- v případě, že tento formát loga nevlastníte, můžeme pro vás redesignovat logo do křivek překreslit z formátů .jpg, .jpeg, .png, .gif,
- jestliže logo nevlastníte vůbec, rádi vám ho vytvoříme.
- Grafický manuál (logomanuál)
- Pokud vlastníte k logu i grafický manuál, je nutné jej dodat společně s logem,
- logomanuál slouží k zajištění sjednocení formátu firemních materiálů a grafických výstupů,
- obsahem logomanuálu je zpravidla definice barev, barevné varianty loga, vymezení ochranné zóny, tvary loga, příklady loga na různých podkladech, minimální velikost loga.
- Struktura stránek (menu)
- Seznam všech stránek, které má webová prezentace obsahovat,
- většinou se jedná o členění menu a podmenu (stránek a podstránek),
- může zahrnovat i stránky, které nejsou v hlavním menu zobrazeny a odkaz na ně je umístěn jinde na webových stránkách (proklik z banneru, promoakce na hlavní straně apod.),
- ideálním formátem je přehledně členěná tabulka.
- Obsahová část
- Obsahy je nutné předat v elektronické podobě ve formátu *.DOC, *.DOCX, *.ODT, *.RTF, *.TXT,
- ručně psané podklady na ručně psaných papírech a v zápisnících nejsou akceptovány,
- rukopisy je po předchozí domluvě možné přepsat do elektronické formy,
- text by měl být připraven podle platných pravidel:
- znak ENTER se používá na konci odstavce, nikoliv na konci každého řádku,
- velikost, barva ani typ písma nejsou důležité, tyto prvky vycházejí z našeho grafického návrhu webové prezentace, který sami schválíte,
- odrážky používejte pouze tam, kde opravdu chcete mít číslovaný nebo odrážkový seznam,
- nepoužívejte všechna písmena velká (nepište kapitálkami), text nepodbarvujte,
- pro zvýraznění textu používejte tučné písmo,
- podtržení používejte pouze v případě, že text odkazuje na jinou stránku (hypertextový odkaz, link),
- mezerník se nepoužívá mezi jednotlivými písmeny ve slovech, př. W e b d e v e l,
- nepoužívejte mezerník před interpunkčními znaménky, př. Kdo jsme ? Zde ! Konec .,
- pro odsazení textu nepoužívejte několik mezer za sebou, př. Kdo jsme,
- fotografie, katalogy a jiné soubory pro jednotlivé stránky vložte do složek, pojmenovaných stejně jako názvy stránek.
- Fotografie k zpracování
- Fotografie, které chcete zakomponovat do grafického vzhledu, by měly být vysoce kvalitní,
- fotografie na pozadí celé webové prezentace musí mít šířku minimálně 1920px,
- orientace a poměr stran fotografie by měl odpovídat umístění do webové prezentace, př. do banneru s horizontální orientací v poměru stran 1:3 nelze umístit fotografii s vertikální orientací v poměru stran 3:1.
- Zadání
- Textový dokument, definující vaše požadavky a představy o webové prezentaci, popis funkcí, rozložení,
- vzorové internetové stránky, které se vám líbí a doplnění, co je na nich z vašeho pohledu atraktivní,
- ostatní požadavky (založení e-mailových adres, počet přístupových účtů do administrace stránek),
- kdo je vaše konkurence a jaké máte výhody / nevýhody oproti konkurenci,
- jaký cíl očekáváte od nových webových stránek (objednání služeb, nákup produktu, poptávka služeb),
- chcete mít stránky na našem hostingu nebo již vlastníte doménu a vlastní hosting
V případě, že chcete vytvořit internetový obchod je potřeba dodat ještě tyto podklady:
- Způsoby dodání zboží a cena dopravy (PPL, Česká Pošta, Osobní odběr, Doprava zdarma). Máte již některé z těchto způsobů přepravy smluvně zajištěny?
- Způsoby platby (platba předem na účet, dobírka, v hotovosti, platební karta).
- Kontaktní údaje (název společnosti/ jméno, adresa, IČ, telefon, e-mail, plátce/neplátce DPH).
- Země, ve kterých chcete zboží prodávat.
- Parametry u produktů (barva, velikost atd.).
- V jaké formě máte uložené produkty (word, xml nebo csv formát pro importování).
- Jaké moduly byste chtěli do internetového obchodu implementovat.
- Propojení s účetním systémem.
- Kolik kategorií přibližně bude v e-shopu.
- Kolik produktů přibližně bude v e-shopu.
- Jaké byste chtěli funkce e-shopu, kterými disponují jiné e-shopy.
- V jaké měně bude obchod.
- Které jazykové mutace budete chtít.