Jak funguje nový nástroj pro nastavení událostí na Facebooku
Doposud bylo možné v rámci měření událostí použít pouze dvě nastavení. Buďto jsme si událost pomocí kódu na web nasadili sami nebo za pomoci vývojáře. Nyní nám Facebook nabízí nástroj, díky kterému si můžeme měření událostí nastavit sami, aniž bychom rozuměli kódům. Stačí jen vědět, co konkrétně chceme měřit. Lze měřit jak tlačítka webu, tak událost pro konkrétní URL.
Co je nutné splnit, abyste mohli nový nástroj použít?
- Musíte mít nejvyšší oprávnění k úpravám FB pixelu
- V základní podobě webu musí být FB pixel správně nasazený
- Obsah webu nesmí být pomocí HTML elementu <iframe> načítán z cizího zdroje, do kterého nemůžeme vložit měřící kód Facebooku.
Jak to celé funguje?
Nástroj pro nastavení událostí se nachází v Menu, sekce Pixely. Následně klikneme na Nastavit a Nastavit nové události. Zde vybereme první možnost.
Dále vyplníme URL adresu webu, kde chceme události nastavit a klikneme na tlačítko Otevřít web.
Jakmile se stránka načte, v levém horním rohu se objeví okno s možností nastavení událostí. Jak již bylo řečeno, událost můžeme nastavit buď to, na tlačítko nebo URL.
Na příkladu vám ukážeme, jak nastavit událost na tlačítko. Facebook umožňuje vybírat z odkazů a tlačítek na webu, které rozpozná. Webová stránka se rozdělí na šedou neaktivní plochu a ohraničená pole (tlačítka), které je možné nastavit jako událost.
Po označení tlačítka, na které chceme nasadit událost, si můžeme vybrat z různých kategorií. Pro e-shopy je to například přidání do košíku, přechod k zaplacení, platební údaje a nákup. Pro další weby (i e-shopy) je to zobrazení obsahu, přihlášení k odběru, kontaktování, dokončení registrace apod.
Na webu se pak postupně ukazují jednotlivá tlačítka a prvky, které již máme zahrnuty do měření.
Před ukončením nastavení zkontrolujeme, zda se opakující se události na webu měří pod jednou událostí. Např. pokud jsou na webu dva stejné formuláře, je dobré měřit oba v rámci jedné události. Pokud je vše v pořádku, klikneme na Finish Setup a je hotovo.
Drobné nedostatky
- Jestliže Facebook nerozpozná „tlačítko“, není možné na něj nastavit událost
- Tlačítka, která se textově neshodují, není možné měřit společně pod jednou událostí
- Je možné měřit pouze vstup na stránku
- Události není možné přiřadit vlastní název
Čtěte také
Jak vytvořit produktový katalog na Facebooku
K čemu slouží Facebook Pixel a jak jej vytvořit v Business Manageru?
Jak spravovat Facebook účet pro reklamu v Business Manageru