Jak udělat jednoduchou analýzu klíčových slov?
Udělejte si jednoduchou analýzu klíčových slov
Proč dělat analýzu klíčových slov? Protože potřebujete zjistit, jakým způsobem a jak často návštěvníci hledají dotazy, spojené s vašimi službami nebo nabízenými produkty.
Zároveň tím zjistíte, s jakými problémy se návštěvníci potýkají ve spojení s vašimi produkty, jaké doplňující informace by je zajímaly, jaké odlišné varianty slovních spojení využívají a zkrátka to, jak dokonale jsou vaši návštěvníci kreativní.
Jak jinak si vysvětlíte tento uživatelský dotaz z našeptávače Google? 🙂
K analýze klíčových slov vám velmi pomůže především váš zdravý selský rozum, průzkum webů vašich konkurentů, našeptávače vyhledávačů a nejrůznější bezplatné i zpoplatněné nástroje pro analýzu klíčových slov. Pro vytvoření přehledného výpisu relevantních klíčových slov použijte tabulku.
Bezplatný nástroj na analýzu klíčových slov – si ukážeme na typickém nástroji od společnosti Seznam – nástroje Návrh klíčových slov z reklamního systému Sklik a nástroji od Googlu – Google Keywords Planner
Jednoduchý a opravdu smysluplný nástroj, který má jen jednu drobnou nevýhodu – reflektuje vyhledávací dotazy pouze ze Seznamu. Statistiky jsou tak zkresleny tím, kolik lidí si vybere k vyhledávání nyní čím dál více dominantnější Google. Pojďme si ukázat jednoduchý příklad.
Jak se dostat k analýze v Skliku?
- Spusťte v prohlížeči web Sklik.cz a klikněte na odkaz Přihlásit v pravém horním rohu.
- Pro přihlášení můžete použít váš stávající e-mail na Seznamu nebo do služby Sklik zaregistrovat vlastní e-mail.
Pod přihlašovacím oknem klikněte na odkaz Pokud ještě nemáte účet, tady si ho vytvoříte
- Po přihlášení vlastního e-mailu již můžete využívat nástroj Návrh klíčových slov. Dostanete se k němu v horním menu po kliknutí na kartu Nástroje.
Data, která získáte z tohoto nástroje, si překopírujte do tabulky a jednoduše seřaďte dle skupin produktů nebo služeb, které poskytujete.
Pro základní doplnění vašich informací o rozmanitosti hledání vašich návštěvníků vám tento nástroj bohatě dostačuje a umí skutečně velmi pomoci v tom, jak nahlížet na obsah vašich stránek.
Pokud používáte prohlížeč Google Chrome, můžete využít oficiální doplněk pro Sklik. Najdete ho ke stažení zde. Zatímco při standardním použití nástroje Návrh klíčových slov vám systém do vedlejší tabulky řadí klíčová slova ve shodách, která používáte, po zapnutí pluginu se vzhled tabulky změní a do tabulky se budou propisovat jednotlivé údaje o hledanosti konkrétních frází. Tyto pak můžete jednoduše překopírovat nebo stáhnout ve formě souboru .csv.
Jak na analýzu v Google Keyword Planner – Plánovač klíčových slov?
Upřímně řečeno, tento nástroj používáme spíše jako doplnění podkladů o hledanosti frází, než aby nám pomohl s návrhem dalších relevantních údajů. Ale i přesto je velmi praktický.
Po přihlášení se ke svému účtu v Google Ads záleží, jakou používáte verzi (vzhled) rozhraní Ads. Pokud využíváte staré zobrazování, klikněte v horním menu na kartu Nástroje a kartu Plánovač klíčových slov. Pokud využíváte novou verzi Ads, klikněte v pravém horním rohu na symbol klíče a poté na kartu Plánovač klíčových slov.
Na následující stránce klikněte na Získání údajů o objemu vyhledávání a trendech
Poté si vytvořte tabulku se seznamem relevantních frází – klíčových slov, jejichž hledanost chcete zjistit. A tyto překopírujte do vzniklého pole. Každé slovo na nový řádek. Následně vyberte lokalitu vyhledávání a jazyk.
Na následující stránce již uvidíte grafy a výsledky počtu vyhledávání vámi zadaných frází dle reklamního systému Google Ads. Stejně jako Sklik zde dostanete předběžný odhad ceny za proklik klíčového slova v rámci PPC reklam, byť tento údaj není dogma a cena se může výrazně lišit směrem nahoru i dolů. Výsledky si můžete stáhnout hned v několika formátech pro další využití.
Čtěte také:
Co je to analýza klíčových slov? – 02/18
Rozšířená volná shoda v Skliku již hýbá PPC reklamou 01/18
Jak založit účet Sklik? – 09/17
Jak založit účet Google Ads? – 09/17
Jak provést jednoduchou SEO analýzu webu? – 05/17