Jak vytvořit Facebook Business Manager
Aktualizováno 30.4.2021
Vytvoření Facebook Business Manageru je to první, co byste měli udělat, pokud to s reklamou na Facebooku myslíte opravdu vážně. Tento nástroj vám přináší nejen bezpečnější způsob, jak spravovat své firemní stránky, ale také nabízí široké možnosti zacílení reklam a analýzy, které v klasickém účtu nenajdete.
Založení Business Manageru
Pokud business manager ještě nemáte, stačí přejí na tuto stránku (https://business.facebook.com/) a můžete začít zakládat svůj firemní účet. Jedinou podmínkou je, že musíte mít svůj osobní Facebook profil.
Zde zadáte název vaší firmy (název Business Manageru). Tento název uvidíte pouze vy a nemusí se shodovat s názvem stránek, avšak měl by se shodovat s názvem vaší firmy. Pod jedním Business Managerem můžete mít více stránek, takže zvolte název takový, aby odpovídal vašemu podnikání. Poté zadejte vaše osobní jméno a firemní email. A klikněte na tlačítko odeslat.
Nyní stačí v emailu kliknout na odkaz s potvrzením a účet je vytvořený.
Poznámka: Pokud již jeden účet Business Manager vlastníte, můžete si vytvořit další pod tímto odkazem. Pozn.: počet vytvořených účtu je limitován.
Základní rozhraní Business Manageru
Nyní je váš Business Manager připraven a můžete přejít k základnímu nastavení.
Přidání stránek do Business Manageru:
Zatím je vás Business Manager prázdný a je nutné k němu přiřadit stránky. Zde je několik možností, jak stránky do BM přiřadit.
V nastavení přejděte na záložku Účty – Stránky. Zde klikněte na modré tlačítko „Přidat“. Zobrazí se vám několik možností:
- Přidat stránku – můžete přiřadit existující založenou stránku. Pokud jste stránku zakládali vy, mělo by přiřazení proběhnout automaticky. Pokud stránku zakládala jiná osoba nebo byla založená skrz jiný BM, musí přiřazení schválit správce.
- Požádat o přístup ke stránce – tuto možnost můžete zvolit, pokud je vlastníkem stránky jiná osoba nebo BM a vy k ní potřebujete pouze přístup. Vlastnictví stránky zůstává původnímu majiteli.
- Vytvořit novou stránku – pokud chcete na Facebooku vytvořit stránku novou, touto možností spustíte kroky k její vytvoření.
Přidání uživatelů do Business Manageru:
V záložce Uživatelé – Lidé, můžete přiřadit k vašemu Business Manageru další osoby, které mají účet spravovat. Jednotlivým lidem lze přiřadit různé role a pravomoci. Pro přidání uživatele stačí kliknout na modré tlačítko „Přidat“, zadat emailovou adresu na kterou bude odeslána pozvánka a zvolit uživatelské role.
Toto bylo základní nastavení Facebook Business Manageru a přiřazení stránek. V dalším díle si povíme, jak vytvořit účet pro reklamu.
Pokud potřebujete poradit s nastavením business manageru, neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře nebo telefonicky 603 166 726.
Čtěte také
Jak vytvořit produktový katalog na Facebooku
K čemu slouží Facebook Pixel a jak jej vytvořit v Business Manageru?
Jak spravovat Facebook účet pro reklamu v Business Manageru