K čemu slouží Facebook Pixel a jak jej vytvořit v Business Manageru?
Facebook pixel je důležitý analytický nástroj, který podobně jako Google Analytics měří návštěvy na vašem webu a získává údaje o provedených akcích. Mezi tyto akce patří například počet a hodnota konverzí, přidání zboží do košíku, odeslání formulářů, přechod k zaplacení, přidání na seznam přání, kliknutí na konkrétní tlačítka aj.
Facebook pixel vám zpřístupní nové možnosti cílení na návštěvníky webu a jim podobné okruhy uživatelů. Můžete tak znovu oslovit stávající návštěvníky nebo velice podobné návštěvníky těm, co navštívili váš web a vybudovat si tak svůj okruh uživatelů.
Co k tomu budete potřebovat?
- Webové stránky
- Facebook Business Manager (role správce)
- Programátora, který nahraje kód pixelu na web
Vytvoření Facebook Pixelu – způsob 1.
- V Business Manageru firemních stránek přejděte do nastavení.
- V levém sloupci vyberte Zdroje dat – Pixely a klikněte na přidat pixel.
- Zadejte libovolný název pixelu a URL vašeho webu
Vytvoření Facebook Pixelu – způsob 2.
- V Business Manageru vaší firmy klikněte vlevo nahoře na nastavení firmy
- Ve sloupci měření a report klikněte na pixely
- U položky Zdroje dat klikněte na začínáme nebo vyberte přidat nový zdroj dat a Facebook pixel
- Zadejte název pixelu a URL vašeho webu
Nasazení Facebook Pixelu:
Pluginem
- Toto je nejjednodušší způsob implementace, pokud nemáte programátora, který by vám pixel na web nasadil.
- Jednoduše si ze stránek Facebooku vyberete platformu, na které funguje váš web a dle postupu provedete instalaci pluginu v administraci webu.
- Tento způsob funguje pouze na známých platformách jako Shopify, Magento, WordPress, WooCommerce, PrestaShop, aj.
Ruční implementace
- U tohoto způsobu si musíte stáhnout kód Facebook pixelu a ručně jej implementovat na stránky.
- Máte zde možnost nastavit pokročilé měření událostí jako je vyplnění formuláře, dokončení registrace, vyhledávání, aj.
- Implementaci lze usnadnit skrze správce značek Google.
- Tento způsob doporučujeme zkušeným programátorům.
Hlavní typy událostí:
Zobrazení stránky – PageView
- Toto je základní typ události, která bude měřena na všech stránkách vašeho webu, kde máte nasazený kód Facebook pixel.
Nákup – Purchase
- Pokud prodáváte zboží, bude tato událost pro vás nejspíš prioritní.
- Událost dokáže zaznamenat uskutečněnou konverzi, její hodnotu a typ produktu, který byl zakoupen.
Zobrazení obsahu – ViewContent
- Tato událost měří konkrétní navštívené produkty na vašem webu.
- Pomocí této události můžete využít remarketing pro zpětné zacílení na návštěvníky, kteří si prohlíželi konkrétní produkty.
Přidání do košíku – AddToCart
- Chcete vědět, kolik uživatelů provedlo přidání zboží do košíku, ale nedokončilo nákup? Doporučujeme vám Purchase rozšířit o tento typ události.
Přechod k zaplacení – InitiateCheckout
- Měří všechny návštěvníky, kteří z košíku přešli na kartu k zadání platebních údajů.
Vyhledávání – Search
- Tato událost sleduje vyhledávání na webu a pomůže vám zpětně zacílit reklamu na lidi, kteří hledali například konkrétní dotaz.
Zobrazení kategorie – ViewCategory
- Sleduje návštěvy kategorií na webu.
- S pomocí události ViewContent lze zacílit reklamu například pouze na ty návštěvníky, kteří byli v dané kategorii, ale už ne na daném produktu.
Přidání na seznam přání – AddToWishlist
- Přidali si návštěvníci produkt na seznam přání? Pomocí této události můžete oslovit pouze tyto uživatele.
Toto byly základní a nejvíce využívané události měření. Facebook nabízí rozšíření o další typy událostí, a dokonce umožňuje nadefinovat vlastní konkrétní události pro specifické sledování.
Přečtěte si také:
Jak spravovat Facebook účet pro reklamu v Business Manageru
Jak vytvořit Facebook Business Manager