K čemu slouží Facebook Pixel a jak jej vytvořit v Business Manageru?

/////

Facebook pixel je důležitý analytický nástroj, který podobně jako Google Analytics měří návštěvy na vašem webu a získává údaje o provedených akcích. Mezi tyto akce patří například počet a hodnota konverzí, přidání zboží do košíku, odeslání formulářů, přechod k zaplacení, přidání na seznam přání, kliknutí na konkrétní tlačítka aj.

Facebook pixel vám zpřístupní nové možnosti cílení na návštěvníky webu a jim podobné okruhy uživatelů. Můžete tak znovu oslovit stávající návštěvníky nebo velice podobné návštěvníky těm, co navštívili váš web a vybudovat si tak svůj okruh uživatelů.

 

Co k tomu budete potřebovat?

  • Webové stránky
  • Facebook Business Manager (role správce)
  • Programátora, který nahraje kód pixelu na web

 

Vytvoření Facebook Pixelu – způsob 1.

  • V Business Manageru firemních stránek přejděte do nastavení.

  • V levém sloupci vyberte Zdroje dat – Pixely a klikněte na přidat pixel.

  • Zadejte libovolný název pixelu a URL vašeho webu

 

Vytvoření Facebook Pixelu – způsob 2.

  • V Business Manageru vaší firmy klikněte vlevo nahoře na nastavení firmy

  • Ve sloupci měření a report klikněte na pixely

  • U položky Zdroje dat klikněte na začínáme nebo vyberte přidat nový zdroj dat a Facebook pixel

  • Zadejte název pixelu a URL vašeho webu

 

Nasazení Facebook Pixelu:

Pluginem

  • Toto je nejjednodušší způsob implementace, pokud nemáte programátora, který by vám pixel na web nasadil.
  • Jednoduše si ze stránek Facebooku vyberete platformu, na které funguje váš web a dle postupu provedete instalaci pluginu v administraci webu.
  • Tento způsob funguje pouze na známých platformách jako Shopify, Magento, WordPress, WooCommerce, PrestaShop, aj.

Ruční implementace

  • U tohoto způsobu si musíte stáhnout kód Facebook pixelu a ručně jej implementovat na stránky.
  • Máte zde možnost nastavit pokročilé měření událostí jako je vyplnění formuláře, dokončení registrace, vyhledávání, aj.
  • Implementaci lze usnadnit skrze správce značek Google.
  • Tento způsob doporučujeme zkušeným programátorům.

Hlavní typy událostí:

Zobrazení stránky – PageView

  • Toto je základní typ události, která bude měřena na všech stránkách vašeho webu, kde máte nasazený kód Facebook pixel.

Nákup – Purchase

  • Pokud prodáváte zboží, bude tato událost pro vás nejspíš prioritní.
  • Událost dokáže zaznamenat uskutečněnou konverzi, její hodnotu a typ produktu, který byl zakoupen.

Zobrazení obsahu – ViewContent

  • Tato událost měří konkrétní navštívené produkty na vašem webu.
  • Pomocí této události můžete využít remarketing pro zpětné zacílení na návštěvníky, kteří si prohlíželi konkrétní produkty.

Přidání do košíku – AddToCart

  • Chcete vědět, kolik uživatelů provedlo přidání zboží do košíku, ale nedokončilo nákup? Doporučujeme vám Purchase rozšířit o tento typ události.

Přechod k zaplacení – InitiateCheckout

  • Měří všechny návštěvníky, kteří z košíku přešli na kartu k zadání platebních údajů.

Vyhledávání – Search

  • Tato událost sleduje vyhledávání na webu a pomůže vám zpětně zacílit reklamu na lidi, kteří hledali například konkrétní dotaz.

Zobrazení kategorie – ViewCategory

  • Sleduje návštěvy kategorií na webu.
  • S pomocí události ViewContent lze zacílit reklamu například pouze na ty návštěvníky, kteří byli v dané kategorii, ale už ne na daném produktu.

Přidání na seznam přání – AddToWishlist

  • Přidali si návštěvníci produkt na seznam přání? Pomocí této události můžete oslovit pouze tyto uživatele.

Toto byly základní a nejvíce využívané události měření. Facebook nabízí rozšíření o další typy událostí, a dokonce umožňuje nadefinovat vlastní konkrétní události pro specifické sledování.

Přečtěte si také:
Jak spravovat Facebook účet pro reklamu v Business Manageru
Jak vytvořit Facebook Business Manager