Příběh jedné rekonstrukce
Jak jít na rebranding od podlahy
Pustit se do rekonstrukce a celkové změny koncepce u léta zavedeného, oblíbeného a zpravidla plně obsazeného podniku chce velkou odvahu. Nový majitel Čajovny na Rynku ji v roce 2019 měl a pustil se do toho z gruntu.
Hned v úvodu narazil na problém, jak celkovou změnu pojmout po všech směrech. Uvnitř i navenek. Ve světe off-line i online. Tehdy oslovil naši společnost, abychom společně našli cestu, jak novému podniku vtisknout novou tvář a vyřešit původní provozní bolesti.
Pomocná ruka se vždy hodí
Od roku 2019 tvoříme sehraný tým, který Rynku pomáhá překlenout náročné roky 2020 a 2021 tak, aby byl připraven na zcela novou éru svého fungování.
Dlouhé hodiny jednání u výborného čaje s novým majitelem a provozním vedoucím přinesly výsledek. Přehledný seznam potřeb podniku, palčivých problémů k řešení a podrobná analýza chodu podniku.
Výsledkem těchto schůzek byl také návrh zcela nových stránek, které důstojně a moderně reprezentují nový koncept podniku a současně umožní návštěvníkům rezervaci místa i prohlédnutí kompletní nabídky produktů. Výsledek této práce si můžete prohlédnout na adrese rynek.club.
Firemní grafik navrhl nové logo, které odpovídá novému vzhledu podniku. Když nyní půjdete na Rynek, tak vás logo uvítá u vstupu do budovy, u výběru produktů, na pivní láhvi i na podtácku pod pivem. Uvidíte jej na košilích zaměstnanců i na oknech. Najdete ho vygravírované na vodních dýmkách i vytištěné na účtence.
O přeměně podniku jsme s pomocí vhodně vybraného marketingového mixu dali vědět širokému okolí. Dokázali jsme zvednout návštěvnost stránek i samotného podniku, zvýšit počet rezervací v podniku a zvednout tržby.
Zjištění dalších problémů
Z našich porad však také vzešlo, že podnik má celou řadu problému s chodem. Jsou zmatky ve stavu zásob a dělat inventuru je hotové peklo. Sestavit nákup je velice náročný úkol, kontrola zaměstnanců je obtížná a příprava některých produktů trvá moc dlouho. Občas se taky stávalo, že zaměstnanec zapomněl na nějaký objednaný produkt a zákazník tak nedostal co si objednal, nebo byla špatně provedena denní uzávěrka kase. Asi není třeba říkat, kolik komplikací a hodin řešení to každý měsíc stálo.
Přišli jsme tedy s řešením – pokladní systém ušitý na míru, který by kromě počítání útrat zákazníků a tisku účtenek uměl vyřešit i výše uvedené problémy.
Systém, který peníze nejen počítá, ale i peníze šetří
Problém se skladem řeší pokladní systém docela jednoduše. Každá položka, která je v nabídce, má uvedeny suroviny, které se na její přípravu používají. Při zaúčtování položky se ze stavu skladových zásob odečtou použité suroviny a v případě nízkého stavu zásob přichází upozornění pověřené osobě. Nákupní seznam pak jde připravit na pár kliknutí. Inventura je také o mnoho snadnější a jde dělat průběžně po kouskách vždy za pár desítek minut.
Systém taky sleduje dobu přípravy jednotlivých produktů. Od chvíle, kdy zaměstnanec objednaný produkt zadá do systému až po okamžik, kdy potvrdí odnesení k zákazníkovi. To zároveň řeší problém se zapomínáním na objednávky nebo jejich části. A provozní vedoucí tak může zjistit, kolik času trvá příprava jednotlivých produktů a uvést tento čas na jídelním lístku nebo třeba odhalit zaměstnance, kterému příprava trvá moc dlouho.
Denní uzávěrku jsme maximálně zjednodušili tak, aby už chyby nešly udělat (nebo téměř nešly udělat). Většinu věcí umí systém spočítat sám a potřebuje jen několik údajů na vstupu. Počítá i výplaty jednotlivých zaměstnanců, což je další věc, kterou šetří čas.
Investice s dobrou návratností
Tato aplikace se na ušetřených nákladech bez problémů vrátí za 1–3 roky. V případě Rynku se téměř zaplatila už před pandemií. Ta bohužel znatelně zamíchala se vším, a tak si na Rynku na zúročení investice do pokladního systému ještě pár měsíců počkají. Ani to jim nekazí optimizmus a už teď spolu dáváme dohromady novou verzi systému, který rozšíříme o další užitečné funkce.
Další informace o tomto projektu si můžete přečíst v sekci reference.