Rozšíření inzerátu v Google Ads je tady!
Více prostoru v reklamách
Je tomu sotva měsíc, kdy Google přinesl dlouho očekávanou a zásadní změnu v zobrazování PPC reklam svých zákazníků.
a mění léta zažitý styl „tvrdé dřiny“ při vtěsnávání vašich reklam do 25 znaků nadpisu a dvou popisných řádků po 35 znacích v mnohem snazší a kreativnější práci. Pojďme se na tuto změnu podívat blíže.
Proč to všechno?
Do nekonečna Google nemohl ignorovat vzrůstající trend objemu vyhledávání přes mobilní zařízení. Biliony vyhledávacích dotazů, které na Googlu ročně agregují právě mobilní telefony a tablety, tak ovlivnily celý trh s reklamním prostorem. Google Ads tak již dříve odstranil placené reklamy z pravé boční strany a sjednotil vyhledávací stránku desktopovým i mobilním uživatelům.
Nový formát reklam
Nový reklamní formát 30-30-80 navýšil počet znaků o téměř 50% a vzhledem k tomu, že je optimalizován právě pro mobilní zařízení, ztratilo smysl původní nastavení „preferovaného zařízení“. Inzerent má pochopitelně možnost zobrazení statistik pro jednotlivá zařízení a měnit skrze úpravy nabídek četnost zobrazení reklam.
Co je nového?
Rozšířené textové inzeráty (Expanded Text Ads – ETA) jsou opravdu revoluční změna. Největší v konceptu PPC v Google Ads za 15 let a přitom jde zdánlivě o pár znaků navíc.
Místo navíc pro vaše reklamy
- 2 řádky s nadpisem. Každý po 30 znacích. (Původně 1 řádek s 25 znaky)
- Jeden dlouhý popisný řádek o délce 80 znaků – spousta místa pro vaši kreativu
- Nová viditelná adresa. Vychází s cílové adresy a nově obsahuje až 2 pole „cesta“ za lomítkem. Každé pole po 15 znacích. Pomůže pro lepší orientaci návštěvníků, a proto doporučujeme využívat do sytosti.
Cílová adresa se nově zadává hned v úvodu viz. obrázky níže.
Rozšíření dle interních testů Google navyšuje míru kliknutí (CTR) až o 20%. Což si ověříme až v delším časovém horizontu. Každopádně je možné rozšířených textových inzerátů využít ve vyhledávací i v obsahové síti Google Ads.
Jak to v praxi vypadá?
Již při tvorbě nových inzerátů máte k dispozici přehledný náhled reklamy. V náhledu je tak hned vidět, jak bude reklama vypadat na počítači a jak v mobilních zařízeních.
U tvorby nových reklamních účtů a sestav již Google Ads automaticky nabídne možnost psát rozšířené textové reklamy. Vypadá to následovně:
Tipy pro vaše kampaně
- Pokud jste ještě nerozšířili své inzeráty, učiňte tak co nejdříve. Vytěžte z rozšíření maximum
- Ponechte vaše standardní inzeráty stále běžet a nový formát nejprve otestujte. Nespoléhejte slepě v odhady Googlu s líbivým až navýšením CTR až o 20%
- Využijte pole cesta pro nosná klíčová slova jednotlivých sestav
- Dlouhý popisek nemusí mít tečku na konci věty
- Je to lákavé, ale netestujte vzhled vašich reklam přímo ve výsledcích vyhledávání. Použijte k tomu Nástroj pro náhled a diagnostiku reklam. Snižovali byste míru prokliku a dlouhodobě negativně ovlivňovali výkon kampaně.
Co na to Sklik?
Zareagoval rychle a vcelku očekávaně. Ale jen napůl. Již 10. srpna na svém blogu oznámil, že již usilovně pracuje na zavedení této změny. Bohužel se jí však nedočkáme dříve než v úvodu příštího roku (pevně v to doufáme). Do té doby nezbude než stále vytvářet dvojí reklamní kreativu, kterou Sklik při zobrazování „standardního“ počtu znaků umí zobrazovat.
Sklik zareagoval a již také nabízí možnost rozšíření svých reklamních inzerátů. Podívejte se sami, jak to aktuálně vypadá s rozšířením textových inzerátů v Skliku
Aktualizováno 23.3.2017
Reklamní systém Bing, který provozuje Microsoft, již tuto změnu také podpořil a umožňuje export a import dat z Google Ads do svých kampaní.
Co to přineslo?
Pro úvod změna přinesla spoustu obav z dvojího vytváření a především vyhodnocování a srovnávání úspěšnosti jednotlivých kampaní a sestav. Přiměla nás však mnohem kreativněji PŘEMÝŠLET při vytváření kampaní a tvorbě reklamní kreativy. Pro srovnávací studii je zatím brzy, ale určitě vás budeme informovat, jak si nové rozšířené textové inzeráty vedou v porovnání se standardním formátem.
Změna přinesla bezproblémové zobrazování textových inzerátů ve vyhledávací síti na drtivé většině zařízení desktopových i mobilních uživatelů.
Google chce reklamní prostory nabízet bez komplikací všem uživatelům na všech typech zařízení i v rámci textové a bannerové reklamy. Proto přišel s responzivním reklamním formátem, u kterého stačí vytvořit pouze jednu reklamu a ta se modifikuje dle rozlišení displeje.
Potřebujete pomoci se správným nastavením vašich současných kampaní v síti Google Ads?
Neváhejte a kontaktujte nás.