Jak vytvořit produktový katalog na Facebooku

/////

Chcete na Facebooku vytvářet dynamické reklamy na produkty z vašeho e-shopu nebo jen nabízet produkty v sekci obchod na vašich Facebookových stránkách? V obou případech budete potřebovat katalog, který shromažďuje vaše produkty.

Pomocí katalogu můžete vytvářet reklamy například ve formě carrouselu a zacílit tak dynamický remarketing na uživatele, kteří prohlíželi produkty na vašem e-shopu (pozn.: nutný Facebook pixel s měřením události ViewContent).

Co budete potřebovat:

  1. XML Feed pro Google nákupy
  2. Roli správce stránek

Jak na to:

  1. Prvním krokem je vytvoření Facebook obchodu. Přejděte do nastavení stránek a klikněte na Šablony a karty.

 

  1. V sekci dole klikněte na Přidat kartu a Přidat kartu obchod.

 

  1. Přejděte zpět na hlavní stránku a z levé navigace vyberte obchod. Nyní zbývá odsouhlasit smluvní podmínky a pokračovat.

 

  1. Na další straně zvolte dokončit nákup na jiném webu a pokračovat.

 

  1. Zvolte měnu Česká koruna a uložit.

 

  1. Nyní je obchod vytvořen, ale není naplněn daty o produktech. Abyste mohli obchod naplnit produkty z vašeho Feedu, budete potřebovat Business Manager.

 

  1. V Business Manageru přejděte na kartu Katalogy a rozklikněte požadovaný katalog.

 

  1. V levé navigaci vyberte Zdroje dat o produktech a Přidat produkty

 

  1. Nyní máte na výběr ze 3 možností. Přidat produkty ručně, Použit datový Feed nebo získávat data z Facebook pixelu. Zvolte Použít datový Feed a Next.

 

  1. Nastavte si datový plán nahrávání, zadejte URL adresu vašeho Feedu a měnu v které produkty prodáváte. Klikněte na Start Upload. Zpracování Feedu může nějakou dobu trvat v závislosti na počtu položek ve Feedu. Pokud s Feedem nejsou žádné problémy, měl by se všechny produkty zobrazit v sekci produkty. V sekci diagnostika zjistíte problémové položky, které nelze zobrazit. Nejčastější chyby jsou malá velikost obrázku nebo chybějící informace u produktu. Po vyřešen problémů v administraci e-shopu budete muset Feed znovu vygenerovat a spustit nahrávání Feedu, jinak se změny projeví až po určité době.

 

  1. Po úspěšném nahrání produktů můžete katalog propojit se zdrojem dat o událostech (Facebook pixel). Toto umožní události na vašem webu spárovat s katalogem a využít cílení dynamických reklam na produkty.

 

  1. V nastavení katalogu můžete spravovat upozornění, propojení s Business Managerem, zdroje událostí, upravit formáty obrázků v reklamách, nastavit propojení s Instagramem anebo katalog odstranit.

 

Toto byl základní postup vytvoření Facebook katalogu s aktivací obchodu na stránkách. Dynamické cílení reklam na produkty z katalogu vám vysvětlíme v dalším díle.

Čtěte také:

K čemu slouží Facebook Pixel a jak jej vytvořit v Business Manageru?

Jak spravovat Facebook účet pro reklamu v Business Manageru

Jak vytvořit Facebook Business Manager