Znáte už 3 nové sociální sítě, které letos „frčí“?
Když zadáte slovo „sociální sítě“ do App Storu nebo do Google Play, zobrazí se vám tolik aplikací, že byste je mohli přehazovat vidlemi. Nevsázejte však pouze na ty, které jsou již populární. Sociální platformy, které jsou dnes pouze Starupem, mohou za krátkou dobu udávat trend. Které sociální sítě jsou tedy, z hlediska marketingu, v roce 2019 ty nejzajímavější?
TikTok
Aplikace TikTok byla na trh uvedena v roce 2017, od té doby počet jejích uživatelů narostl na 500 milionů a neustále stoupá. TikTok je podle statistik App Storu stahovanější než Facebook, Instagram a ostatní sociální sítě.
Tato sociální síť umožňuje nahrát krátké video, které se pak repetitivně opakuje. Můžete do něj přidat legrační efekty, filtry, texty, hudbu a vytvořit tak koláž přímo v klipu. Připravené video lze opatřit Hashtagy, čímž se stane dohledatelným. Specialitou TikToku jsou tzv. výzvy, které jsou veřejné a uživatelé se do nich mohou snadno zapojit. Hlavní výhodou TikToku je pak jeho organický dosah, které je oproti ostatním sociálním sítím obrovský.
Svému publiku tedy můžete komunikovat, co jen chcete, a to zcela zdarma. Není však jisté, jak dlouho algoritmus TikToku vydrží v současném nastavení. Dá se předpokládat, že se organický dosah postupně sníží a aplikace vás bude nutit za reklamu platit.
Zatím co u nás je TikTok takřka neznámý, ve světě už se tato sociální síť dostává do oblasti firemního marketingu. Největší zájem o TikTok mají uživatelé pod 30 let.
Lasso
Lasso je videoaplikace, která funguje podobně jako TikTok a na trh ji v roce 2018 uvedl Facebook. Lasso je teprve na začátku své existence, do budoucna má však zářné vyhlídky, zejména díky technologiím a finančním možnostem, které má Facebook k dispozici. Uživatelská základna Lassa je prozatím malá, avšak firmy, zaměřující se na mladou generaci by jej neměli ztrácet z dohledu. Jako ryby ve vodě se na Lassu budou cítit zejména značky zaměřené na publikační činnost, volnočasovou zábavu, hudební produkci a módu.
Caffeine
Jedná se o platformu vybudovanou bývalými Apple designery. Caffeine slouží k tvorbě a sdílení živých vysílání primárně pro přátele a fanoušky. Mimo živé vysílání lze snímat a streamovat také obrazovku během hraní videoher. Stejně jako Twich.tv nebo YouTube i Caffeine nabízí koncept odměňování aktivních tvůrců. Platforma se začíná využívat i v oblasti zábavy a sportu.
Caffeine.tv je přímým důkazem toho, jak živé video a vysílání získává na popularitě. Marketéři by tak měli zvážit její využití v brandingových strategiích, například pro sdílení života ze zákulisí apod.
Než Caffeine začnete používat, udělejte si průzkum, jaké publikum platformu využívá, za jakým účelem a jestli je mezi ním vaše cílová skupina.
Co říci závěrem?
Marketéři, kteří využívají novinky jako první, mají šanci stát se odborníky na jejich správu ještě předtím, než se platforma stane předmětem širšího zájmu. Nezapomínejte však na stávající sociální sítě, kterou jsou na vrcholu nyní, a ještě nějaký čas tomu tak určitě bude. Udržujte si současný standard a novinky berte jako příležitost, která může a nemusí mít efekt.
Čtěte také:
Instagram nově přidá reklamy do karty Prozkoumat
Facebook nově umožňuje cílení příspěvků na Top fanoušky
Jak vytvořit Facebook Business Manager