Co je to PPC
Placená reklama
Slyšeli jste, že existuje PPC reklama, a dokonce někomu generuje zisk? Ano, je tomu tak tento druh internetové reklamy může při správném nastavení a pravidelné optimalizaci generovat jak návštěvnost vašich webových stránek, tak hlavně přivést nakupující návštěvníky na váš e-shop. Pojďme si tedy o této formě internetové reklamy říci něco více.
V prvé řadě je potřeba si říci co znamená „záhadná“ zkratka PPC. Tato zkratka vychází z anglického Pay-Per-Click což do českého jazyka přeloženo znamená platba za klik (platíte tedy pouze za návštěvu vašeho webu, a ne za zobrazení reklamy).
PPC reklama je využívána hlavně v reklamních systémech Sklik (Seznam), Google Ads (Google) nebo Facebooku.
Proč začít s PPC reklamou
Možnost měření – obrovskou výhodou je možnost měřit výsledky kampaní v reálném čase, hned od spuštění kampaní máte přehled o tom zdali vaše kampaň vydělává nebo naopak.
Rychlost spuštění či zastavení kampaní – spuštění ppc reklamy je otázkou několika minut. Také takřka okamžitě jste schopni reagovat na zjištěné výsledky a kampaně upravovat dle potřeby.
Testování – můžete testovat různé druhy reklamních inzerátu a ty méně účinné pozastavit nebo úplně vypnout.
Vysoká účinnost – dobře nastavené PPC kampaně jsou pravidelným zdrojem nových návštěv a vyšších příjmu! Neplatíte za zobrazení reklamy!
Cílení PPC reklam – můžete cílit na konkrétní klíčové slovo či frázi (ve vyhledávací sítí) nebo například dle zájmu, zájmu o koupi popřípadě pouze na návštěvníky vašich stránek (remarketing a dynamický remarketing).
Proč investovat do PPC reklam i SEO zároveň
Protože do optimalizace pro vyhledávače (SEO) je potřeba investovat mnohem více času než do založení, nastavení a spuštění PPC kampaní. Pozor to ovšem neznamená nedělat SEO! Jen pokud chcete začít přivádět nové zákazníky na váš web nebo oslovovat ty co na něm už byli v případě placených reklam je toto možné téměř okamžitě. V rámci vaši online marketingové strategie je tak možné začít vydělávat ještě něž se projeví první výsledky vašich SEO aktivit.
Jednoduchost PPC reklam
PPC reklamy pro malý web či e-shop o několika položkách jsou celkem jednoduché. Zvládne je bez větších problému s odbornou pomocí nastavit i začátečník. A pokud nevíte jak začít můžete využít jednodenního kurzu, který pro vás sestavíme na míru vašim potřebám.
Jenomže zde celý koloběh nekončí, pokud totiž chcete aby vám PPC kampaně vydělávali čím dál více je potřeba kampaně postupně analyzovat, vyhodnocovat a následně optimalizovat. Toto už není zdaleka tak jednoduchý proces. Proto si spousty větších webů a e-shopů objednává služby agentury. I vy máte tu možnost a můžete si objednat konzultaci ZDARMA.