SEO audit webu
Proč vůbec dělat SEO audit?
Pokud chcete, aby váš web, popřípadě e-shop vydělával více než doposud. Díky SEO auditu zjistíte současný stav, ve kterém se váš web z pohledu optimalizace pro vyhledávače nachází. A hlavně od nás dostanete doporučení na odstranění současných potíží na webu i mimo něj. Někdy stačí několik úprav a návštěvnost webových stránek nebo internetového obchodu může být během několika týdnů dvojnásobná.
Co zkontrolujeme v kompletním SEO audit webu?
- Validitu kódu
- Rychlost načítání stránek na všech zařízeních
- Zobrazení v mobilních zařízeních
- Strukturu webu
- Duplicity textu
- Osamocené stránky
- Chybné stránky – 404
- Přesměrování a řetězení přesměrování
- Sitemapy
- Titulky a popisky stránek
- Velikost obrázků
- Vyplnění alternativních popisů obrázků
- Nadpisy webu
- Interní prolinkování webu
- Externí odkazy z webu a na web
Kontrola validity kódu
Validní HTML kód vašich stránek a e-shopu je jeden z dílků skládačky při vaší snaze mít web, který budou mít vyhledávače i návštěvníci rádi. Validní, tedy funkční a bezchybný kód podle standardů je základem toho, aby vyhledávače správně načítaly vaše stránky, jejich grafiku a další prvky a korektně jej zobrazovaly.
Kontrola rychlosti načítání vašich stránek
Jedním z hlavních faktorů, podle kterého Google určí vaši pozici ve výsledcích vyhledávání je rychlost načtení vašich internetových stránek. Pokud načtení stránek trvá příliš dlouho může to být z několika důvodů – velikost obrázků na jednotlivých stránkách, externí skripty a styly, krátká platnost cache, odezva serveru atd. Tyto problémy je potřeba identifikovat a následně požádat webmastera o jejich odstranění.
Kontrola struktury webu
Základní kostra – struktura stránek a podstránek je velmi důležitá. Ovlivňuje, jak se návštěvníci a vyhledávače chovají na vašich stránkách a jak je chápou. Proto je nutné vnímat strukturu z širšího hlediska a při tvorbě webu uvažovat především okem budoucího návštěvníka.
Zákazníci se často diví, že na stránkách chybí důležité informace, celé podstránky a důležité kategorie. Možná proto, že nikoho nenapadlo přemýšlet dopředu o tom, jak zboží návštěvníci hledají.
V rámci auditu provádíme taky uživatelské testování. Během něj zjistíme, jestli je struktura vašich stránek:
- Přehledná – návštěvník se nesmí ztratit, ať je kdekoliv na webu
- Jednoduchá – nenuťte návštěvníky přemýšlet, naveďte je k cíli
- Čitelná pro vyhledávače a návštěvníky– Jsou správně pojmenovány podstránky? Odpovídají tomu, jak je hledají návštěvníci?
Duplicity na webu
Kopírování šetří čas, ale zabíjí individualitu. Velkým nešvarem webů i e-shopů je prosté duplikování textů od výrobce, nebo od konkurence.
Zkontrolujeme, jak si s duplicitami stojí vaše stránky. Poradíme, co můžete udělat jinak a lépe, aby právě váš unikátní obsah prodával lépe než u konkurence.
Nejen duplicity textu škodí webům. Zkontrolujeme také výskyt dalších typů duplicit – doménové duplicity, webové aliasy apod.
Indexace stránek
Pokud je váš web rozsáhlejší, je potřeba vytvořit tzv. sitemapu. Není to zbytečnost. Sitemapa napomáhá v orientaci na webu jak návštěvníkům, tak robotům fulltextových vyhledávačů.
Zkontrolujeme také soubor robots.txt a jeho vliv na správnou indexaci vašich stránek.
Kontrolu titulků a popisků (title a description)
Důležitost titulků a meta popisků spousta majitelů webů a e-shopů podceňuje. Přitom jsou to právě ony, které vidí návštěvníci při vyhledávání ve vyhledávači. Ověříme, jestli jsou vaše titulky a popisky čtivé a obsahují nějakou vyzvu k akci a mají šanci oslovit vaše budoucí zákazníky. Pokud titulky či popisky chybí je potřeba je doplnit a toto provádíme při tzv. SEO optimalizaci.
Kontrola nadpisů webu – h1, h2, h3
Text webu by měl být správně strukturovaný a přehledný. To je možné i za předpokladu vhodného použití nadpisů u jednotlivých částí webu. Zkontrolujeme, zda je váš web správně nastaven a nadpisy dobře strukturovány.
Interní prolinkování webu
Vnitřní odkazy napříč vlastními stránkami jsou velmi důležitá součást SEO. Usnadňují rychlou orientaci návštěvníků na stránkách a ovlivňují i vnímání důležitosti dílčích stránek vyhledávači. Zkontrolujeme, zda je váš web logicky prolinkován a negeneruje nefunkční odkazy.
Máte zájem o SEO audit vašich stránek? Pak nám zavolejte 603 166 726 nebo napište.